Rotorua, Raetihi, Patumahoe

6 januari 2016 - Patumahoe, Nieuw-Zeeland

Heee allemaal,

Na een paar daagjes zonder Wifi zijn we er weer hoor! Hoog tijd dus voor een nieuw reisverslag over onze afgelopen dagen!

Op zaterdag 2 januari had het Noordereiland nog steeds 'last' van een tropische storm en veel regen. We besloten daarom door te reizen en het mooie Whitianga achter ons te laten. Op naar Rotorua, het land van de vulkanen, geisers en modderpoelen.

We vonden een B&B op 12 km afstand van Rotorua, vlakbij Lake Okitaina. Daar werden we verwelkomd door Cilla, de eigenaresse van de B&B. Op een kaart van Rotorua en omgeving liet ze ons zien welke plekken we absoluut moesten bezoeken. Op mama's verjaardag regende het nog steeds, maar koud was het met gemiddeld 20 graden niet. In Nederland zouden we het broeierig weer noemen, hier noemen ze het 'sticky weather'. We bezochten Okere Falls (watervallen), Hamurana Springs (een natuurlijke bron) en daarna gingen we voor mama's 'birthdaylunch' naar Rotorua. Een verjaardag zonder taart kan niet dus kochten we een mooie 'mudcake' voor  mama en die hebben we 's avonds heerlijk als toetje opgegeten.

Maandag 4 januari ging papa naar het mountainbike park van Rotorua en wij gingen naar Te Puia, een park met geisers, modderpoelen en veel Maori historie. Dit viel dus mooi te combineren en op deze manier genoten we allemaal!

Aan het eind van de middag reisden we door naar Raetihi. Daar kwamen we terecht via de site van Airbnb. We verbleven daar in 'Crumbly Cottage'. Een mooi vakantiehuis met een prachtig zich op Mount Ruapehu. Dinsdagochtend waren we door de eigenaar de cottage uitgenodigd om het schapen scheren te bekijken. Paddy, zo heet de boer, heeft een paar duizend schapen, verder nog herten en koeien op 3000 hectare grond rondom de boerderij. Het was een leuke ochtend op de boerderij, schapenscheren is hard werken dat was wel duidelijk. Aan het einde van de ochtend zijn we Mount Ruapehu opgereden, voorzover dat mogelijk was. Daarna hebben we een mooie wandeling gemaakt en onze meegenomen lunch opgegeten bij Waitonga Falls. Aan het einde van de middag gingen papa en mama bij de boer een biertje drinken (zijn vrouw was met de kinderen op vakantie aan de kust) en hebben Evi en ik gekookt!

Papa en mama kwamen terug van de borrel met een stuk lamsvlees en een pot honing. Dat lam gaan we morgen bij Debra en Blair opeten. Want inmiddels zijn we weer in Patumahoe bij onze vrienden. Morgen nog een dagje hier en een beetje shoppen in Auckland en dan moeten de koffers alweer ingepakt worden voor de terugreis...... Dat zal nog wel wennen worden, van dit heerlijke zomerweer terug naar de winter in Nederland (met sneeuw en ijs?)

Wij gaan zometeen lekker uiteten en genieten van het avond zonnetje!

Liefs San en de rest van de Brandjes

1. Vanessa:
    6 januari 2016
    Geweldig wat een mooie verhalen over jullie prachtige reis, een veilige reis terug, jullie zijn gemist, oma wacht met smart op jullie thuiskomst. Liefs en knuffel
  2. Jose:
    6 januari 2016
    Geen sneeuw Sanne, wel schaatsen op straat
    Tot snel.,
  3. Paul:
    6 januari 2016
    Bedankt weer voor het mooie reisverhaal.....ik vind de overgang van een heel groen landschap met bloeiende planten en struiken, naar een Nederland zonder een blaadje aan de bomen heeeeel jammer...geniet nog maar even, zolang het kan daar!!
  4. Christien:
    Hoi Familie,
    Wat tovh een schitterende verhalen! Veel gezien hoor,prachtig! Hier ijzelt het al twee dagen maar volgens de berichten is dat donderdag over.Maar lekkere warme kleren bij de hand houden! Wij wensen jullie een goede terugreis,en een behouden thuiskomst. Liefs,Tom en Christien.
  5. Isabelle:
    6 januari 2016
    Geniet nog maar even van de temperatuur, hier is het koud!!!!
    Tot snel xxx
  6. Ineke en Richard:
    6 januari 2016
    Weer mooi reisverhaal. Geniet nog van jullie laatste dagen en tot snel. xx
  7. Nancy:
    6 januari 2016
    Lieve schatten, wat een prachtige verslagen en mooie foto's. Het is net of we dicht bij jullie zijn. Prettige terugreis tot gauw
  8. Mam:
    6 januari 2016
    lieve schatten fijn weer wat van jullie te horen,Sanne bedankt voor de mooie verhalen
    en de prachtige foto`s
    nog een paar dagen en dan vliegen jullie weer terug naar Nederland,ik wens jullie een goede reis. heel veel liefs