Glendhu Bay, Geraldine

26 december 2015 - Geraldine, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

Onze eerste kerstdag begon nog in Haast. Hier hebben wij een camping kerst ontbijtje gehad en daarna vertrokken wij naar Glendhu Bay. De route daarheen was weer mooi, het grootste deel ging langs 'Lake Wanaka' en 'Lake Hawea'. Ook kwamen we twee watervallen tegen onderweg en daar zijn we heen gewandeld.

Ons plekje op de camping in Glendhu Bay was direct gelegen aan 'Lake Wanaka'. Het meer wordt omgeven door bergen en op vele toppen lag nog een beetje sneeuw. Zo hadden wij dus indirect sneeuw met kerst. Op de camping stonden veel Nieuw-Zeelanders, hele families die daar met z'n alle het kerstfeest vierden.

Papa fietste nog een mooie singeltrack langs het meer en wij genoten van het uitzicht, de zon en het water.

Vanochtend vertrokken we vanuit Glendhu Bay naar Geraldine. Dat we in Geraldine terecht zouden komen wisten we echter nog niet, we reizen richting Christchurch omdat we daar maandag weer op het vliegveld moeten zijn om naar Auckland te vliegen.

De route richting de Oost-kust ging langs mooie meren met heel helder blauw water. Zo ook 'Lake Tekapo', mama verdiept zich in de reis boekjes en zo kwamen we er achter dat de opvallende blauwe kleur het gevolg is van fijne rotspoeder dat door de hoger gelegen gletsjers wordt fijngemalen en met het smeltwater in het meer terecht komt.

Ook hebben we de hoogste berg van Nieuw-Zeeland gezien, de 'Mount Cook'. De hoogste top heet 'Aoraki' en dit betekent 'Wolkenprikker'.

Vanmiddag kwamen we aan in Geraldine waar we net lekker uit eten zijn geweest en zo zijn de kerstdagen voor ons alweer bijna voorbij.

Morgen vertrekken we naar Christchurch, dit is nog zo'n anderhalf uur rijden. Morgen avond gaan we langzaam beginnen met  inpakken en de camper opruimen en dan vliegen we maandag dus naar Auckland. Dit is daarom onze laatste blog vanaf het Zuidereiland.

Jullie allemaal nog een hele fijne tweede kerstdag, geniet er van!

Liefs van Sanne, C A & E

1. Paul:
    26 december 2015
    Fantastisch daar.....mooie Kerst en goed jaarwisseling daar aan de andere kant!!
  2. Annet Hendriksma:
    Leuk om te lezen! Jullie genieten volop! Heel veel plezier nog. Groetjes Annet
  3. Marjan jansen:
    26 december 2015
    super mooie foto's weer gr marjan
  4. Sven:
    26 december 2015
    He Brandjes, een mooie kerst daar in dat prachtige landschap!
  5. Mam:
    26 december 2015
    wat een mooie foto`s.vooral die van Chris
    een goede reis verder, en een goede vlucht naar Auckland
    Sanne bedankt voor de mooie verhalen.
    in gedachten reis ik met jullie mee.liefs en een knuffel.
  6. Patrice A.:
    Wat een mooie fotos! Fijne dagen en veel plezier op het noorder eiland. Dag! X
  7. Everinta kruik:
    27 december 2015
    Geweldig, geniet er nog lekker van!
  8. Hetty:
    27 december 2015
    Veel hebben jullie gezien en beleefd,nu vliegen naar Auckland en de ontmoeting met de fam Langten heel veel liefs ook voor Debra enz, nog een mooie tijd nog voor de boeg.
    Sanne hartelijk dank voor al die prachtige reis verhalen
    Dag skatjes Hetty.