Christchurch, Patumahoe, Auckland

29 december 2015 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hee allemaal,

Hier ons eerste reisverslag vanaf het Noordereiland! We zijn op dit moment  bij onze Nieuw-Zeelandse vrienden Debra en Blair in Patumahoe, vlakbij Auckland.

Zondag kwamen we aan in Christchurch. Hier hebben we de middag doorgebracht in de stad. Christchurch is een stad in opbouw, dit vanwege de aardbevingen in 2010 en 2011. De kathedraal van de stad is het meest getroffen en nog steeds gesloten.

Gisterochtend (maandag) hebben we onze spullen ingepakt en de camper schoongemaakt. Vervolgens hebben we die middag de camper weggebracht en zijn we naar het vliegveld gegaan. Om 16:45 uur vlogen we van Christchurch naar Auckland, een vlucht van ongeveer een uur en een kwartier.

Eenmaal geland in Auckland hebben we de huurauto opgehaald en zijn we naar Patumahoe gereden. Debra en Blair wonen hier fantastisch in een  heel mooi huis met veel grond waar ze hun eigen groente en fruit verbouwen. Gisteren avond hebben we heel gezellig met z'n alle pizza gebakken en genoten van een fijne zomeravond!

Na een heerlijke nacht in een 'echt' bed bezochten we Nieuw-Zeelands grootste stad, Auckland. In Nieuw-Zeeland wonen 4,5 miljoen mensen en daarvan wonen er 1,5 miljoen in Auckland. We hebben eerst cultureel gedaan en het Auckland Museum bezocht. In het museum kon je veel zien over de Maori cultuur en over de verschillende oorlogen waar NZ in heeft meegevochten. Daarna hebben Debra en Blair ons een mooi stukje van de stad laten zien namelijk de haven waar we verse vis kochten (die op dit moment bereid wordt). Daarna zijn we naar One Tree Hill gereden, vanaf daar heb je prachtig uitzicht over de stad en de omgeving. Vanaf dat punt zie je ook hoe veel vulkanen er in de omgeving zijn, maar daar hadden we ook al van alles over gehoord in het museum.

Aan het eind van de middag zijn papa, mama, Debra en Blair met hond Ayla nog naar het strand geweest voor een fijne wandeling en hebben Eef en ik lekker gerelaxt in de tuin!

Morgen vertrekken we naar Whitianga waar we in het zomerhuis van Debra's familie Oud en Nieuw gaan vieren!

Debra en papa zijn nu lekker Fish and Chips aan het maken, dus wij gaan zo lekker eten!

Fijne dag allemaal!

X Sanne en de rest!

1. Paul:
    29 december 2015
    So far, so good.....sounds all good to me!! Have fun guys, maar dat wisten jullie al!!!
  2. Marjan jansen:
    29 december 2015
    een hele fijne jaarwisseling gewenst gr marjan
  3. Mam:
    29 december 2015
    lieve fam wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen bij
    Debra en Blair,een mooie tijd samen.
    lieve groetjes, en een dikke knuffel ook van Ruth en Kick

een goede jaarwisseling toegewenst.
  4. Vanessa:
    29 december 2015
    Voor jullie samen een fijn oud en nieuw toegewenst, het is en blijft genieten van jullie verhalen, veel plezier nog even samen, maar volgens ons komt dat wel goed, liefs van ons
  5. Nancy:
    29 december 2015
    Fijn dat deze reis ook weer goed verlopen is en dat jullie het gezellig hebben bij jullie vrienden. Fijne jaarwisseling en hier genieten we van jullie reisverhslen en foto's
    Kus van de uhlenbeckjes
  6. Brandjes Eindhoven:
    30 december 2015
    Wij wensen jullie samen een fijne en indrukwekkende oudejaarsavond avond en nieuwjaarsdag toe, en doe de groetjes aan ons zusje Debbie, en groetjes aan Blaire en een aai voor Ayle.
    Groetjes en veel plezier.. ABMJ.
  7. Hetty:
    30 december 2015
    Fijn,nu bij Debra en Blair .even eve een klein beetje home.Wij wensen Julie allen en ook George en Sandra een fantastische afsluiting van het jaar en een goed 2016!
    dank weer voor het verslag .veel life's en dikke knuffels.
    Hettyxxxxxx
  8. Hilde Veurink:
    31 december 2015
    12 uur eerder dan wij gaan "knallen", wens ik jullie veel plezier, gezelligheid en een goede jaarwisseling.
    liefs, Hilde